Ahad, 1 Januari 2012

Semoga tahun 2012 ini akan ku gapai kejayaan walaupun sukar!






Assalammu'alaikum warrahmatullahi ta'ala wabbarakatuh, dan Salam sejahtera...
diam tak diam, kita dah pon masuk ke senarai tahun 2012. dan saya berharap sangat-sangat pada yang Maha Pencipta agar tahun baru ini, akan dikuatkan semangat dan cekal hati saya.... semoga saya akan mencapai kejayaan walau sesukar mana pon... bak kata orang, buang yang keruh, ambil yang jernih. tapi saya tetap akan menceritakan tragedi-tragedi pada tahun-tahun yang lepas di entry yang lain.. yela... kata memori kan? 


err,.. sebenarnya saya sedang menulis cerpen... sambil-sambil tu nak rehatkan minda sekejap... dah banyak perah tadi... saya menziarahi diari saya ini... hehe walau bagaimana pon, saya kena cepat-cepat siapkan cerpen saya tu... tak tahu la apa jadi pada cerpen saya tu bila dah siap nanti... harap ianya memuaskan la... sebab saya baru first time nak menulis cerpen... dulu saya bermadah je... itu pon baru nak berjinak-jinak dalam bidang karya sastrawan ni bulan 1 ni... genaplah setahun saya mencuburi diri saya didalam karya sastrawan ni. yela... dulu ibu dan ayah saya sekolah masuk kelas sastra. anak dia pulak yang mewarisinya. hmmm... keluarga saya tahu yang saya sedang mencipta cerpen, namun,.. mereka semua mempersendakan saya. Katanya, "Pandai ke kau buat cerita ni?"
"Boleh ke kau buat ni?" dan, harap sangat semoga cerpen tu menjadi... Insya'Allah, Amin...

yang menguatkan diri saya untuk cepat siapkan cerpen tu,. ada seseorang... nanti Insya'Allah la saya ceritakan sikit-sikit tentang dia... tapi taknak cerita semua la... sebab saya tahu. Kadang-kadang kalau kita terlalu bahagia tu, kita akan merasa sedih selepasnya. dan Kadang-kadang kalau kita terlalu sedih tu, kita akan merasa bahagia sangat selepasnya. demikianlah naik turun naik turun tiada penghujungnya.

Ok,! Azam saya pada tahun 2012 ni, PERTAMA! untuk memperbaiki lagi diri mana yang kurang, mana yang silap. dan akan cuba untuk kuatkan semangat, apa masalah besar yang bakal hadir, Insya'Allah saya akan cuba mengharunginya walau dipukul ribut pasir sekali pon. untuk tidak mengalirkan air mata lagi. kerana, setiap tahun, saya pasti akan menangis. dalam setahun, tiada bulan yang saya tidak menangis. dalam sebulan, tiada minggu yang saya tidak menangis. dan kadang-kadang, dalam seminggu, tiada hari yang saya tidak menangis. KEDUA! saya akan berusaha untuk mencapai kejayaan walau pon hanya sekadar sekali sahaja. KETIGA! akan berusaha untuk mencari ilmu lebih mendalam lagi. kerana saya ada MISI! di atas bumi Allah S.W.T , ini...










TERAKHIR! Insya'Allah... kalau di izinkan Illahi,. saya ingin sekali menjadi seorang Srikandi yang mempertahankan keadilan... hehe tak tahu terjadi ke tidak. sebab saya tak boleh berdiri... macam mana nak jadi srikandi...


baiklah... itu saja lah dari saya....
sekian WASSALAM...

6 ulasan:

keep it simple and sweet berkata...

....adk akak...akak taw adk akn dpat wat sume 2...k...akak ykin...adk akak kan kuat smgat...dr akk first bcew blog adk..akak taw adk seorang yang kuat...i know that..love u soo much..=) do your best...akak always skong pew sekalipon yg adk wat..=)

Nursyafiqah Yahya berkata...

Insya'Allah, akak.. terima kasih... Alhamdulillah... Amin... (^_^") love u too....

LadyBird berkata...

sesiapa pun boleh jadi serikandi dik :)

Nur Syafiqah bt Yahya berkata...

yeke... Insya'Allah... terima kasih kak...

~CAHAYA~ berkata...

btol ckp lady tu..........sokong lady..huhu

Nur Syafiqah bt Yahya berkata...

saya pon sokong semua... terima kasih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...