Isnin, 7 November 2011

Dapat juga rasa kek, walaupon sehari selepas hari jadi.

Assalammu'alaikum warrahmatullahi ta'ala wabbarakatuh, dan Salam sejahtera...


hehehe sorry.. lambat nak update,. errr,.. ada ke orang nak baca ? hahaha whatever la... baca ke, tak ke, asalkan anda semua bahagia,..


baiklah,. hari ini saya nak cerita tentang hari jadi yang suram hari tu...
yelah.. ayah saya kena bertugas di kuala lumpur.. lebih kurang 3 hari,.. hari jadi saya hari sabtu, 15/10, ayah balik pada hari sabtu malam tu,.. jadi, memang takda apa-apa la...                                        
 

dan besoknya,. pada hari ahad, petang tu balik kampung sekejap,.. di kampung "Tebong, Pondoi, Anak air durian daun," dekat negeri sembilan je... ha! ha! ha! bukan negeri sepuluh ye.. hikhik.. okay, saya balik sana  kerana ingin menjenguk nenek yang tidak berapa nak sihat..      sambil-sambil tu,. sebelum balik,. sempat lagi main snap-snap picture  dengan budak ni.. huhu

                    


 this is smart boy, nama dia Muhammad aqil aiman,
 baru berumur 2 tahun lebih,.. dia ni anak pakcik saudara saya.. atau,(paktam)
                                     

 ohye! jurukemra yang tolong snap picture budak ni,.
 nama dia, Nursyamimi Yahya, hihik adik saya la tu...,


 bila sampai dirumah, dah senja... pada malam pula, ayah keluar bersama ibu untuk membeli kek.. saya cakap, "Tak payah la nak beli.. dah habis la semalam,.." jawapan ibu, "eh... mana boleh, belum jadi lagi hari jadi kaklong,.. belum sambut lagi... kena la beli..." so, ikut jela.. rezki jangan ditolak.. 

 TARRRAAAA!!!! cantik tak, blueberry cake,  sedap giler.. lembut je isi dia,

        yang ini pula, dari jarak dekat,.. macam kolam pon ada,..






 


Alhamdulillah,.. bersyukur sangat-sangat,.. dapat juga kek,.. ala.. kalau tak dapat makan kek,. tak mati la.. kecuali kempunan,.. jadi la kan,.. saya kena sedar,.. yang orang lain kadang-kadang tak makan apa-apa pon pada waktu hari jadi dia..           kena ingat,     kita susah,.. tapi mungkin diluar sana tu,.. ada lagi yang lebih susah... kita tak tahu kan,.. so, "BERSYUKURLAH" dengan apa yang kita ada...



baiklah... sampai sini saja lah dari saya...
SEKIAN WASSALAM...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...